tisdag 25 maj 2010

En blogg om maten mitt i vardagen


Jag heter Martina Svensson och är 33 år. Det är med stor nyfikenhet och entusiasm jag tar mig an mitt senaste projekt – Hungrig.nu-bloggen. Du kommer att få möta mig mitt i livet som blivande mamma, lägerboksförfattare, gruppträningsinstruktör, matkonsult och inte minst – nykläckt bloggare!

I den här bloggen tänker jag dela med mig av min vardag, med allt från experimenterande i köket, bak-äventyr, långkok, snabbmatsprovning, misslyckanden och framgångar och en hel del annat matrelaterat mitt i vardagen. Målet är att innan augusti ha matlagat mig igenom hela den dagsfärska Hungrig-boken. Du kommer också att kunna följa mig i mitt livs största äventyr – min bebis kommer i början på augusti. Innan dess kommer jag nog att hinna med en del barnprat och barnmat också, misstänker jag.

Har du sett Hungrig.nu-boken? Du kan köpa den på www.hungrig.nu, så kan vi följas åt under sommaren. Det hade varit kul att laga mat tillsammans, fast lite på distans, så att säga. Jag kommer att tala om vilket recept som är nästa på listan, så du vet i god tid.

Kort sagt – jag älskat mat. Och jag vet att det finns många som precis som jag tycker om att stå i köket. Följ mig och min resa här på Hungrig-bloggen!

Vi hörts snart igen!

PS. På torsdag kommer jag att starta min matresa med receptet på sidan 12, 43 och 45.

Martina

5 kommentarer:

  1. Hej Martina,

    Jag kommer nyfiket att följa dina äventyr! Jag hoppas få lite tips och nya spännande recept. Även om mina bäbisar har hunnit bli tonåringar behöver de mer än någonsin GOD mat, MYCKET mat och mat i rättan tid!
    Lycka Till!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul det skall bli att få följa dig i köket med mat och bak...och bulle i ugnen. Laga mat i förväg och frys in så du har massor att äta när du skall amma. Kanske blir du lika hungrig som jag var när jag ammade. JÄTTEHUNGRIG. Min man gick upp flera kilo när jag ammade och bara tappade vikt hela tiden. Laga massor av god!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ni kommer följa mina matäventyr! Hoppas kunna inspirera till rolig och god matlagning med lite nya recept :) Och perfekt med tonårsmammor, då kan ni svara alla mina frågar som kommer komma med tiden som magen växer...!

    SvaraRadera
  4. Hej Martina!
    Gud vad kul att få följa dig här!
    Du kanske kan få mig omvänd och faktiskt börja tycka att det är kul med mat. Köket är för mig ett straff! Mat äter jag gärna, då och då, men helst mat som någon annan lagat.

    Du är min inspiration på många plan!

    Allt gott!
    //M-L

    SvaraRadera
  5. Ser fint ut! Ska tipsa mina vänner och inte minst Carro.

    Bra initiativ!

    Kram från Palten

    SvaraRadera