fredag 6 augusti 2010

Svea!

Svea!

Svea ca 30 min gammal


Söndagen den 1 augusti föddes vår lilla dotter Svea på Halmstad förlossning. Hon anlände 2 dagar tidigare än beräknat, och vägde 3175 g och var 49 cm lång. En ganska liten räka med andra ord.

Får ju villigt erkänna att min matlagning har kommit i andra hand de här dagarna... Det har kommit en konkurrent. Givetvis är det jätteviktigt att äta rätt och regelbundet, särskilt nu när jag även matar en liten tjej. Så jag ska fortsätta laga mat, långkoka, sylta, baka, safta mm. Fast först ska jag njuta lite till av min nya familjemedlem, och låta andra passa upp mig med matlagning så mycket som möjligt!












 
Den efterlängtade kaffebrickan på
förlossningen efter att Svea fötts.
Tror aldrig ost- och skinkasmörgåsar
smakat så gott som just då.













 
Svea en dag gammal



En liten och nyfiken tjej

                               
               
 Dax att lämna BB och åka hem















Precis hemkomna från BB. Alla
var visst lite trötta.



Premiärtur med barnvagnen




En liten nyckelpiga :)

9 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt! Spännande med en ny familjemedlem som flyttar in, bara sådär.

    SvaraRadera
  2. Hon är sååå fin (o du och Martin med förstås). Massor, massor av grattis!!! Njut o passa på att bli uppassad! Kramar!

    SvaraRadera
  3. åh! fantastiskt. Vad kul att se bilder. Grattis grattis! kram

    SvaraRadera
  4. Massor av grattis till den lilla tjejen!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åååhhhh så söt! Man blir alldeles tårögd. Passa på att bli lite uppassad så länge det varar!

    SvaraRadera
  6. Massor av grattis till er fina flicka!

    SvaraRadera
  7. Vilken goding!!!!!! Massor med grattiskramar.
    Njut nu av Svea och låt andra ta handom resten.
    Sylta och saft kan du göra nästa år, det kommer nya bär och frukter.
    kram
    Eleonor

    SvaraRadera
  8. Jättestort Grattis! Hon ser verkligen helt fantastisk ut!
    Olle

    SvaraRadera