söndag 15 januari 2012

Gott, enkelt och nyttigt med lax :)

Redo för att vikas ihop till ett paket

 Den här rätten rekommenderar jag starkt! Gott, enkelt och nyttigt. Bättre kombination får man leta efter. Den är även perfekt om du har över kokt potatis i kylskåpet som du inte riktigt vet vad du ska göra med.

Och har du ingen färdigkokt potatis så är det bara till att koka lite ny. Variera innehållet i paketet efter vad du gillar. Nästa gång tror jag att jag ska lägga i lite spenat också. En mycket bra söndagsmiddag!

Lax i paket
4 laxfileér
ca 8-10 kokta potatisar
färsk dill
persilja
purjolök
1 citron
salt
citronpeppar
4 ark smörpapper

Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader. Smörj smörpappret med flytande margarin. Skiva den kokta potatisen och lägg den på fettet. Lägg därefter en laxfilé ovanpå potatisen. Krydda med salt och citronpeppar.

Klipp över färsk dill och persilja. Finhacka purjolöken och strö över den. Skiva citronen i skivor som du delar på mitten. Sätt de halva citrondelarna på båda sidorna av laxen. Spruta över lite flytande margarin och vik därefter ihop hela paketet ordentligt.

Stoppa in paketen i ugnen i ca 20-25 min. Färdigt! Servera med kokt broccoli.

Alla paketen färdiga för att stoppas in i ugnen

Färdigt!

Svea leker titt-ut leken i en kartong under tiden som jag lagar mat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar