fredag 29 oktober 2010

Trött fredag med Idol och kycklingrätt på schemat


Idag är det fredag. Vilket innebar after work förr. Nu innebär det Idol. Kan låta lite tråkigt, men jag är fullt nöjd.

Igår tog sig Svea en tupplur mellan kl 16-20. En ganska ordentlig tupplur med andra ord. Inget som vi tänkte så mycket på, hon somnade vid halv tio tiden igen för natten. Dock vaknade den lilla damen lite tidigare än vanligt i morse. Nämligen vid halv sex. Och var givetvis klarvaken och ville inte alls ligga kvar i sin spjälsäng. När man varit uppe och ammat på natten så är man inte riktigt lika sugen på att gå denna tid. Tyvärr inget som Svea tar någon notis om.

Att hela denna fredagen varit grå och regning gör ju inte att man direkt blir piggare. Så att Idol får stå för underhållningen denna fredag känns fullt acceptabelt. Klarar jag hålla mig vaken tills omröstningen är slut så ser jag det som en bonus.

Att ställa sig i köket och laga något kulinariskt med en massa olika moment kändes inte helt lockande ikväll. Och när man inte känner sig så inspirerad i köket kan jag rekommendera den här kycklingrätten som du helt enkelt blandar med en färdig soppmix. Enkel, snabb och god. Med andra ord perfekt en kväll som ikväll :)


Enkel kycklingrätt
4 kycklingfiléer
1/2 påse valfri sopp-pulver (ex fransk löksoppa eller kyckling/ädelostsoppa)
2 dl lätt creme fraich
2 dl laga lätt

Att äta till
ris
sallad

Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader.
Skär kycklingen i mindre delar och stek i stekpanna. Salta och peppra. Lägg kycklingbitarna i en ugnsfast form. Blanda sopp-pulvret med creme fraich och laga lätt. Häll blandningen över kycklingen. Ställ in i ugnen i ca 20 min.

Servera med kokt ris och sallad. Så enkelt!

Sopp-mixen blandat med kycklingen innanden ska in i ugnen




Svea är bänkad framför Idol
 























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar