måndag 20 december 2010

Från +25 grader till minus 10...

Sangria vid solnedgången

Lite nervös får jag nog erkänna att jag var inför en 5,5 timmes flygresa med en fyra månaders bebbe. Vad gör man om Svea börjar tokskrika på flyget? Eller bajsar på sig upp till nacken? Eller blir sjuk?

Men allting gick verkligen hur bra som helst, och Svea har varit grym under hela veckan på Teneriffa. Hon gillade att doppa fötterna i poolen och även gräva ner fötterna i sanden på stranden.

Sammanfattning av veckan; sola, bada, strandpromenader, paella, kortspel, morgonjoggning (tro det eller ej!), pingis, siesta, poolhäng, slappa, läsa, tapas, biltur, glass, solnedgång, sangria, badkar, korsord, altan, varmt, minigolf, hav.

Svea har smakat på en massa olika frukter och tyckt om allt. En matglad tjej med andra ord.

Det var otroligt skönt att slippa snökaoset och all påpälsning av ett ton kläder som man måste sätta på sig bara man ska sticka ut näsan utanför dörren. Vet inte hur många gånger vi frågade oss varför man bor i Sverige under vinterhalvåret. Vi hade ca 25 grader och sol varje dag, utom en. Den dagen hyrde vi bil och åkte på utflykt till Vulkanen Teide.

Jag kan vekligen rekommendera att resa med en bebis, och det var sjukt skönt att tanka energi inför de kalla månaderna vi har framför oss.

Från och med imorgon börjar julklappsshopping, städning, tvätt och matlagning igen. Idag har jag packat upp min väska, resten av dagen tar jag ledigt ;)

Klassisk paella var man ju bara tvungen att äta!


En god scampisallad till lunch vid stranden



En förväntansfull Svea på flygplanet mot Teneriffa





Sveas premiär på stranden





Poolhäng




Redan väldigt intresserad av mat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar