lördag 15 januari 2011

Färsk fisk på menyn

Laxtoast till förrätt
Fattar inte varför jag är så dålig på att köpa färsk fisk och laga till. Är ju så grymt gott. Idag tog jag dock och köpte färska hela rödspättor som jag stekte lätt i stekpannan, innan jag gjorde de färdiga i ugnen. Sjukt gott!

Som tillbehör hade jag kokt potatis, brynt smör, stekta champinjoner, coctailtomater, en sallad på rödkål, motötter och salladsböner samt en klick riven pepparrot till det. Det blev en riktig festmåltid :)

Till förrätt blev det en laxtoast på rostat bröd med rökt lax, kokt ägg, hovmästarsås och en citron. Enkelt som alltid går hem.

Nu har jag lovat mig själv att äta mer färsk fisk. Det ligger ett fisktorg bara 200 m från där vi bor, så jag har inget att skylla på... Och det är ju faktiskt väldigt enkelt att tillaga. Och nyttigt. Och väldigt väldigt gott.


Helstekt rödspätta med tillbehör












Svea leker på golvet













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar