måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag firande på hög nivå!


Att det var Alla Hjärtans Dag igår missade väl ingen. Jag lyckades övertala min skeptiske pojkvän till att fira detta "amerikanska påhitt". Även om han har rätt i det, tycker jag det är en fin kärleksdag som man ska uppmärksamma.

Och snacka om att jag blev firad!

Först åt vi en god middag, bestående av svampsås med kyckling och färsk pasta. Därefter fick jag en Valentinbakelse gjord på hallonmousse (nej, den var inte hembakad men ruskigt god) i form av ett hjärta, min favoritchoklad (70% kakao med mintsmak) och en flaska finvin.

Därefter var det dax för hemmaSPA!

Då fick jag en ansiktsbehandling som innehöll både peel-off mask och chokladmask :)
Under tiden som maskerna verkade fick jag fot- och handmassage. Efter ansiktsbehandlingen, som avslutades med en ansiktsmassage, var det dax för rygg och axelmassage.

Vilken kväll alltså. Har nog inte blivit så bortskämd sen...kan faktiskt inte komma på senast. Löjligt skönt och avkopplande. Eftersom det är lite svårt att komma iväg på SPA som småbarnsföräldrar, var det här bästa alternativet. Jag är bara rädd för att det blir min tur att ge igen snart...



Kyckling och svampsås till färsk pasta
I den här rätten använde jag Skogssvamp panna, en matlagningsgrädde med färska kryddor i en burk på toppen. Extremt enkelt att använda, och det blev riktigt gott. Vem har saft att man inte får använda genvägar?
Nästa gång kommer jag dock att ha i lite färska kantareller också.

Svamp och kycklingpastasås
200 g haricoverts
250 g kycklingfilé
1 burk Skogsvamp panna
salt, peppar

Tillbehör
Färsk pasta

Gör så här
Stek kycklingen i lite rapsolja. Salta och peppra. Lägg i haricoverts samt matlagningsgrädden från Skogsvamp pannan. Låt allt koka upp. Blanda ner de färska kryddorna och låt allt småsputtra ett par minuter. Serveras med färsk pasta.



Få ingredienser...



...bara att hälla i stekpanna. Färdigt!  





Värsta fina presenterna



Jag med chokladmask :)



I Alla hjärtans Dag present fick Svea tre badankor och en fisk....


...som hon invigde på en gång!

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en kanondag tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var det verkligen! Oj vad fint det är att bli bortskämd ibland!

    SvaraRadera