lördag 12 februari 2011

Laddat för TVkväll

Redo för TVkväll




Ok, det är lika bra att erkänna på en gång. Ja, jag har tänkt att kolla på Melodifestivalen ikväll. Missade förra veckans delfinal (vilket innebär att jag inte följer det slaviskt) men ikväll är det sändning från Göteborg och känner därför att jag som en sann patriot får ställa upp ;) Hade tänkt skylla på att det är Svea som tvunget vill se detta spektakel, men inser att ingen går på den lögnen...

Givetvis måste man ladda med lite snacks till denna TVkväll. Jag har gjort en fruktsallad till mig som väntar i kylskåpet, och Svea får en burk med hemmagjord jordgubbs/bananpuré. Därefter får hon välja valfri napp.

Kan verkligen rekommendera att lägga på en klick med Kesella vanilj på fruktsalladen, och därefter toppa med grovhackade valnötter. Och på köpet får man i sig en massa antioxidanter, vilket är behövligt i detta snökaos där det fullkomligt vimlar av förkylningsvirus överallt. Plus att du känner dig lite nyttig. Och den känslan kan man aldrig få nog av :)


Sveas TVgodis; fruktpuré och därefter valfri napp



Svea med jordgubbsmössan på, redo för festival

2 kommentarer:

  1. Oj vilken stor tjej hon har hunnit bli, synd att vi missade er i nyår...fantastiskt vad du är ihärdig med all din jättegoda mat...fattar inte att du hinner, bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Ingen rast ingen ro heter det ju ;)
    Ja, Svea växer så det knakar, och äter hemlagade smakportioner för fulla muggar.

    Väldigt synd att vi missade varandra, hoppas vi kan få till en dejt inom snar framtid!

    Kram, kram

    SvaraRadera