torsdag 19 maj 2011

Picnic med Svea



Igår tänkte jag ha en liten picnic med Svea i det fina vädret. Min tanke var att vi skulle sitta på en filt, jag på ena sidan där det var sol, och Svea på andra sidan av filten där det var skugga. Jag skulle läsa min tidning och dricka en kopp kaffe medan Svea lekte med sina leksaker som jag hade packat med.

Ack vad fel man kan ha ibland. Hur kunde jag inbilla mig att Svea skulle sitta stilla på en filt? Och leka med sina leksaker? Att jag inte lärt mig efter snart 10 månader...

Det började bra. Jag hann hälla upp mitt kaffe och veckla ut tidningen. Då bestämde sig Svea för att sätta sig på min tidning, för att i nästa sekund riva sönder den. Sina leksaker tittade hon inte ens på, utan skulle prompt leka med kameran, kamerafodralet och min mobil.

Ok, bara hon sitter på filten i skuggan så jag kan dricka mitt kaffe som vid det här laget var ljummet. Men då var det dax att göra något nytt. Som att krypa iväg till alla andra som hade picnic. Och nu kryper Svea snabbt.

Så min lilla picnic med Svea slutade med att jag fick hälla i mig en kopp kallt kaffe efter att ha sprungit och hämtat tillbaks henne från alla andras filtar.  Därefter packa ihop en sönderriven GP och ett nerdregglat kamerafodral och vandra hem.

Vem hittade på att det är avkopplande med picnic?


 
Svea sittandes på min tidning som jag tänkte läsa




Socialt picnicsällskap....


...som bara kröp iväg till alla andra istället för att picnica med mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar