lördag 17 september 2011

Tips inför morgondagen!

En äkta brunchtallrik med extra allt
Det är med stor sorg som jag på sista tiden insett att min "gå-på-stan-och-fika-och-käka-lunch" period är över. Lattemorsans tid är förbi med andra ord. Om jag inte vill betala för en inredning som garanterat blir förstörd av ett busfrö som klättrar på allt, drar och river ner allt i sin sikt och vägrar sitta still. Och det vill verkens jag eller min mammapeng. Alltså får man hålla sig från sådana ställen (det vill säga caféer) och arrangera egna små sammankomster.

Idag blev det brunch med två goda vänner hemma hos oss. Så himla mysigt. Och Svea kunde riva, slita och klättra hur mycket hon ville.

Brunchen innehöll bland annat amerikanska pannkakor, äggröra, bacon, hembakade frallor och en mängd med goda pålägg. Vi hade brunch till kl 18.00. Tyder på en mycket god brunch och ett ypperligt sällskap!

Har du tid över i morgon, så fixa till en brunch och bjud in några vänner. Så gott, så trevligt och så mysigt. Och sa jag gott?

Jag hade ingen lönnsirap hemma, som det egentligen ska vara till amerikanska pannkakor. Men det gick precis lika bra med sylt och grädde.

Amerikanska pannkakor
3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
½ tsk salt
1 msk socker
3 dl filmjölk
2 msk smält smör + smör till stekning
1 ägg

Gör så här
Blanda ihop de torra ingredienserna till smeten. Vispa sedan i filmjölk, smör och sist ägget.

Stek pannkakorna i lite smör i en stekpanna. När du ser bubblor på översidan på pannkakan är den dags att vända.


Här var det inget som fattades!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar