onsdag 2 november 2011

Snabbaste ananaskasslern när man är mitt i ett flyttkaos

Kassler med ris och tomater
I helgen flyttade vi. Efter 10 år som görlaborgare har jag nu blivit husägare i Halmstad :)
Med andra ord så bor jag för tillfället i ett lagom flyttkaos med flyttlådor, väskor, möbler, målarfärger, penslar, kläder, skor, porslin, tapeter, lampor... osv...osv...osv...runt omkring mig. Önskar jag kunde kalla det för ett organiserat kaos, men det kan jag inte riktigt än.

Mitt i allt så springer givetvis Svea omkring som en tok och bara älskar att kliva i allt, vara där hon inte får vara och självklart göra allt hon inte får göra.

Kommer dock bli grymt när allt är på plats :)

När man bor i ett kaos är det vissa saker som man får prioritera. Och andra saker får man helt enkelt lägga lite åt sidan. Så som långkok, bakning och avancerade maträtter. Nu gäller det snabb matlagning, med så enkla medel som möjligt. Har man tur hittar man en kastrull att laga i, annars gäller principen "ta det som finns till hands".

Den här kasslerrätter är dock en väldigt snabb och enkel variant, som funkar även i bombnedslag.

Bilder på vårt hus/flyttkaos kommer. Måste bara hitta kameran först...

Kasslergratäng
kassler i skivor
ananasskivor
champinjoner
riven ost

Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader. Varva kasslerbitar med ananasskivor i en ugnfast form. Skölj, hacka och stek champinjonerna. Strö det över kasslern och ananasen. Strö slutligen över den rivna osten. Sätt in formen i ugnen och gratinera tills osten smält, ca 20 min. Servera med ris och sallad.

Kasslergratäng med ananas

Svea och jag hos fotograf Daniel


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar