tisdag 8 mars 2011

Fettistisdagen och internationella kvinnodagen


Mums

Idag är det både fettistisdag (märkligt ord) och internationella kvinnodagen. Två goda orsaker till att unna sig en smarrig semla med andra ord :)

Jag trodde att jag skulle sitta och knapra på mina nyttiga powerbars idag, men när det bjöds på semlor på babyrytmiken så var jag inte sen att tacka ja till detta gräddiga mästerverk. För är de lagom små och man bara äter en, ja då är det faktiskt ett mästerverk.

Vill du baka semlor hittar du bra recept på Hembakningsrådets hemsida (www.hembakningsradet.se) eller i receptbanken på www.hungrig.nu

Jag har inte bakat semlor i år. Istället gjorde jag storkok till Svea, så nu är frysen full med portionsbitar av alla möjliga rotfrukter och köttfärs smaksatt enligt konstens alla regler. Det får bli hennes semlor ;)



Sveas semlor...
    
En nybadad tjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar