torsdag 10 juni 2010

Mellanmål på kvällen














Efter att ha varit och tränat på kvällen är det alkltid samma fråga; vad ska man äta när man kommer hem? Idag hann jag äta en ordentlig middag innan jag hade min Body Pump klass, men man vill ju ändå få i sig något även efteråt, fastän klockan är ganska mycket.

Kom då på att smoothien på sidan 39 är helt perfekt kvällsmellanmål!

Jag använde mig av lättsockrad vaniljyoghurt och frysta bärmixblandning med hallon/blåbär. Sen toppade jag min smoothie med en färsk jordgubbe och lite hackadade vlamötter. Så rätt!

Smoothie 1 stort glas

1/2 banan
ca 50 g bär eller frukt
1 1/2 dl mejeriprodukt
ev 1 krm vaniljsocker

Topping
färsk frukt
hackade nötter

Mixa mejeriprodukten med bananen till en slät drink. Häll i de frysta el färska bären och mixa igen tills drinken inte har några klumpar. Om du använder färska bär kan det vara bra att mixa med ett gäng isbitar så den blir riktigt kall.

Häll upp i ett högt glas, toppa gärna med frukt och hackade nötter!


3 kommentarer:

  1. Lycka till! Smoothien ser fruktansvärt aptitilig ut!
    Olle

    SvaraRadera
  2. Den var riktigt fin, kan jag rekommendera!

    SvaraRadera
  3. Muma, mums
    Åh vad jag blir sugen. Har faktiskt bär i frysen... och fil....

    SvaraRadera