onsdag 30 juni 2010

Världens snabbaste lunch!


Alla är inte så bra på att ta tillvara på rester av mat. Det slängs otroliga mänger helt ätbar mat, vilket är väldigt synd och belsatar vår miljö väldigt mycket.

Här kommer ett tips på hur man kan ta tillvara på rester så man får världens snabbaste och billigaste lunch! Och att den blev god gör ju inte saken sämre...

Jag lagade en linsröra igår till mina tofuburgare, och det blev en hel del linsröra över. Idag tog jag värmde upp röran i en kastrull, och tillsatte en riven morot och pressade ner en vitlöksklyfta. Jag lät röran koka upp ordentligt, och under tiden kokade jag en portion med dinkelspagetti.

När spagettin var klar var det bara att hälla upp den på en tallrik, lägga på linsröran och toppa med en matsked matlagningsyoghurt och lite färsk basilika. Till detta åt jag en knäckemacka med avokado.

Tog ca 11 min att laga och eftersom jag redan hade spagetti, morot, vitlök, matlagningsyoghurt och basilika hemma så kostade det inte mig något extra alls. Plus att jag känner mig som en bra miljömänniska som tar tillvara på mina rester :)

1 kommentar: