torsdag 3 juni 2010

Snabb efter-träning-fisk!

Ikväll har jag haft ett Body Pump pass. Tanken är att jag ska instruera fram till midsommar, om kroppen orkar. Känner att magen börjar bli lite i vägen, men än så länge går det bra :)

Kom hem från träningen, vrålhungrig och kände inte för att laga något avancerat som tog för lång tid. Hittade receptet på sidan 17, Fisk i paket, som såg väldigt gott och enkelt ut. Eftersom jag hade kall färdigkokt potatis i kylskåpet tog det inte många minuter att göra färdigt mitt lilla fiskpaket.

Jag skivade potatis och la en fryst portionslax ovanpå. Sen strödde jag på en massa grönt, både dill, persilja och gräslök och vek därefter ihop mitt lilla paket och stoppade in det i ugnen.

Under tiden som fiskpaketet var i ugnen gjorde jag en dressing till lite tomater.

Blev otroligt gott! Och löjligt enkelt. Kan tänka mig att denna rätt går precis lika bra att göra på grillen, fast med aluminiumfolie istället. Perfekt nu till sommaren!

Fisk i paket, 4 port

4 portionsbitar lax
600 g kokt potatis
½ dl dill
½ dl persilja
½ dl gräslök
Saften av en citron
Salt, peppar
Matfett
4 ark smörpapper

Tillbehör
Tomater

Dressing
4 msk kallpressad oliv el rapsolja
2 msk pressad citron
½ dl hackad persilja el gräslök
Salt, peppar

Smörj smörpapperna med lite matfett, gärna flytande. Skiva färdigkokt potatis och fördela den på mitten av arken. Lägg fisken ovanpå, salta och peppra.

Hacka dill, persilja och gräslök ovanpå fisken. Pressa över citron. Lägg en klick matfett överst och vik ihop till ett paket.

Baka i ugn på 175 grader i ca 20-25 min.

Resultatet ser ni här:








3 kommentarer:

  1. Åh! det ser verkligen gott ut. Jag får leta fram boken och prova.

    SvaraRadera
  2. Denna rätten har jag också gjort vid ett flertal tillfällen. Jättegott och barnen tycker det är spännande och det blir ingen disk.

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det skönt att slippa disken! Ännu en orsak till att göra den :)

    SvaraRadera